~~~
Welkom op mijn blog, Leuk dat je er bent! Ik ben dol op wonen in verschillende stijlen, waaronder de Scandinavische, de Engelse maar ook de Franse leefstijl. Ons huisje is dan ook mijn eigen prive paradijs waar ik kan verblijven in een magische omgeving met versleten, wonderbaarlijk mooie dingen en ideeën die mij inspireren.

~~~
Welcome to my blog, I'm glad you're here! I like living in different styles, including Scandinavian, English but also the French lifestyle. Our cottage is my own private paradise where I can stay in a magical environment with worn, wonderfully beautiful things and ideas that inspire me.

woensdag 13 januari 2010

In search for some great painting tips!!

Goedemorgen...
Ik heb al even kijk op een klein werkbankje wat mijn vriend zelf gemaakt heeft.
Het is nog gewoon blank hout met hier en daar een spat verf erop.
Nu zou ik deze graag in dat mooie wit willen schilderen met van die opgeschuurde randen.
Ik ben nog niet zo goed in die benamingen...*bloos*...
Zo'n oud effect zeg maar.

Goodmorning...

I have a little cute wooden table in my home.
My friend have made this on his college when he was jonger.
It has his own original color with some sprinkles of old paint on it.
I would love to paint this in an old authentiek white color with rough edges.
I'm sorry I don't have the right word for it...*shame*...
You probably know what I mean.


Wie heeft er goede tips voor me om dit leuke bankje om te toveren tot een oud bankje?

Who have a good advise for me to turn this normal wooden table turn in to a cute old and authentiek table?

Thanks for visiting my blog!!
Love,
Patricia

7 opmerkingen:

  1. Hoi Patricia,
    het makkelijkste om zo´n oud effect te verkrijgen is: eerst het bankje wit schilderen en dan gewoon op sommige plaatsen (vooral de randen/hoeken) dan opschuren, zodat je een sleetse look krijgt. Anderzijds kun je ook het bankje bijv. eerst lichtgrijs schilderen, dan op verschillende plekken met een kaars erover wrijven en vervolgens nog een laagje witte verf hierover heen schilderen. Op het kaarsvet pakt de verf dan niet, zodat je verschillende kleurlagen door elkaar heen gaat zien, wat ook ´oud´ lijkt. Het overtollige kaarsvet moet je nadien gewoon wegvegen met een doek.
    Succes en veel plezier met je project! :)
    Groetjes, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu een goed uitleg is hierboven al gegeven.
    Maar zo ziet ie er toch ook top uit zelfs mooi geleefd met hier en daar een spat. Ik houd altijd wel van puur hout.

    Oh ja de kaarten van mijn give-away had ik niet zelf gemaakt hoor. Het zijn aquarel kaarten van jeanne d`arc living. Ze zijn ook te koop in onze webshop. Een link zie je rechts op mijn blog.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello again!

    I`m so glad that you asked me about the translation. It`s done now!!!
    I have tried It out and some of the translations are not perfect, but It gives you an idea.

    Enjoy!
    Hug from Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Patricia! Allereerst bedankt voor je enthousiaste berichtje op m'n blog! Ik las dat je net je voornemens heb genomen om van jullie huisje echt een droomhuisje te maken. Nou in blogland inspiratie te over! De uitleg over het schilderen is duidelijk gegeven door Marjolijn dus volgens mij moet het gaan lukken, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Patricia!

    Gezellig dat je je hebt aangemeld op mijn blog!! Ik heb mij ook bij jou aangemeld, dus vanaf nu kan ik ook jouw verhalen gaan volgen. Tips voor het verven heb ik niet, ik heb juist van Marjolijn (over het kaarsvet) het één en ander opgestoken!

    Succes!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een geweldig leuk bankje, dat heeft jouw vriend wel erg mooi gemaakt. En volgens mij met je schilderwerk komt dat ook helemaal goed als je de raad van Marjolijn opvolgt.
    Succes !!
    Groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi, dat bankje vraagt erom, hè! Wat je ook kan doen, is met donkere verf een eerste laag erop smeren, dan met een craquelé-medium erover, en dan een crèmekleurige laag daar weer overheen. Dan ontstaan er allemaal kleine barstjes, waardoor het er oud uitziet. En wat oplichters schijnen te doen om dingen antiek te laten lijken: erop meppen met zware en krassende dingen zoals fietskettingen. Die krassen eventueel insmeren met donkere verf, daarna meteen alles weer afvegen. Veel plezier! Polymeerkleifan

    BeantwoordenVerwijderen